• info@drshariar.com
  • 0 دیدگاه
یکی از اعضای صورت که به صورت مستقیم بر روی ظاهر ما تاثیر می گذارد چانه است. به همین دلیل درمانی به نام جنیوپلاستی برای ترمیم ظاهر چانه ارائه شده است. ما در این مقاله قصد داریم قیمت جراحی چانه را بررسی نمائیم پس با ما همراه باشید.

جراحی چانه چیست؟

قبل از اینکه قیمت جراحی چانه را مورد بررسی قرار دهیم شما باید با این درمان اشنا شوید. جراحی چانه یک عمل جراحی است که شامل تغییر شکل، اندازه یا موقعیت چانه می شود. این درمان از طریق چندین تکنیک مختلف از جمله کاشت چانه، تغییر شکل استخوان و دستکاری بافت نرم انجام می شود.

قیمت جراحی چانه

یکی از عواملی که بیماران به آن توجه بسیار زیادی دارند، قیمت جراحی چانه است. قیمت جراحی چانه به صورت حدودی 37.000.000 تومان است. البته لازم به ذکر است که هزینه عمل جنیوپلاستی به عوامل بسیار متفاوتی وابسته است که در ادامه آننها را بررسی می کنیم.
قیمت جراحی چانه

قیمت جراحی چانه

عوامل موثر در تعیین هزینه های جراحی چانه

باید گفت: به علت شرایط اقتصادی ایران عوامل متفاوتی بر قیمت جراحی چانه تاثیر می گذارد و آن را پر اهمیت کرده است. برخی از این عوامل نیز با گذر زمان تغییر می کند که آنها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم:

تاثیر نوع جراحی چانه بر قیمت آن

نوع عمل ژنیوپلاستی که بیمار تحت آن قرار می گیرد می تواند به طور قابل توجهی بر قیمت جراحی چانه تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، جراحی کاشت چانه معمولاً هزینه کمتری نسبت به تغییر شکل استخوان یا دستکاری بافت نرم دارد، زیرا این روش ساده‌تر است که اغلب می‌تواند به صورت سرپایی انجام شود. از سوی دیگر، روش‌های پیچیده‌تر، مانند تغییر شکل استخوان یا ترکیبی از تکنیک‌ها، ممکن است نیاز به بستری طولانی‌تر در بیمارستان و مراقبت‌های بعدی گسترده‌تری داشته باشند که می‌تواند هزینه‌های عمل  چانه را افزایش دهد.

تاثیر انتخاب پزشک بر قیمت جراحی چانه

تجربه و صلاحیت جراح که عمل جراحی چانه را انجام می دهد نیز می تواند بر هزینه عمل تاثیر بگذارد. به طور کلی جراحان با تجربه تر که بارها این روش را انجام داده اند، هزینه بیشتری نسبت به جراحان کم تجربه دریافت می کنند. علاوه بر این، جراحانی که آموزش تخصصی در جراحی پلاستیک یا بازسازی صورت دارند، ممکن است هزینه خدمات خود را بیشتر از جراحان عمومی یا کسانی که آموزش تخصصی کمتری دارند، دریافت نمایند. در کل می توان نتیجه گرفت دستمزد پزشکان ارتباط مستقیمی با تجربه و تخصص آنها دارد. پس می توان نتیجه گرفت این مورد می تواند به صورت مستقیم بر روی قیمت جراحی چانه تاثیر بگذارد.

تاثیر شهر یا منطقه بر قیمت این درمان

شاید برای شما جالب باشد که بدانید، محلی که در آن جراحی چانه را انجام می دهید می تواند بر قیمت عمل ژنیوپلاستی به صورت مستقیم تاثیر بگذارد. در حقیقت موقعیت جغرافیایی که در آن جراحی ژنیوپلاستی انجام می شود نیز می تواند بر هزینه عمل تاثیر بگذارد. به طور کلی، روش‌هایی که در کلان‌شهرهای اصلی یا مناطقی با هزینه زندگی بالا انجام می‌شوند، گران‌تر از روش‌هایی هستند که در مناطقی با جمعیت پایین تر یا ارزان‌تر انجام می‌شوند. این به دلیل هزینه های بالاتر مربوط به اجاره، کارکنان و تجهیزات در این مناطق است.

قیمت جراحی چانه در بیمارستان

اگر جراحی ژنیوپلاستی در بیمارستان انجام شود، معمولاً هزینه های اضافی مربوط به استفاده از تجهیزات دریافت خواهد شد. این هزینه ها می تواند شامل هزینه استفاده از اتاق عمل، بیهوشی و سایر تجهیزات یا لوازم مورد نیاز برای عمل باشد. بیماران باید هنگام مشاوره با جراح خود در مورد این هزینه ها پرس و جو کنند تا برآورد دقیق تری از هزینه کلی این عمل بدست آورند.

تاثیر نوع بیهوشی بر هزینه عمل ژنیوپلاستی

نوع بیهوشی مورد استفاده در طول جراحی ژنیوپلاستی نیز می تواند بر هزینه کلی این عمل تاثیر بگذارد. بیهوشی عمومی، که شامل قرار دادن بیمار در حالت بیهوشی موقت است، معمولاً گرانتر از بی حسی موضعی است که فقط ناحیه اطراف چانه را بی حس می کند. هزینه بیهوشی نیز بسته به طول عمل و نیازهای فردی بیمار می تواند متفاوت باشد.
تاثیر بیهوشی بر قیمت جراحی چانه

تاثیر بیهوشی بر قیمت جراحی چانه

تاثیر مراقبت های جراحی چانه بر قیمت آن

یکی از مواردی که می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت این درمان تاثیر بگذارد، رعایت مراقبت های بعد از درمان است. شما با رعایت دقیق مراقبت های بعد از جراحی، شانس موفقیت این درمان را فزایش می دهید. می توان گفت با عدم رعایت این مراقبت ها شاید بیمار به عوارض جراحی چانه دچار شود که برای درمان یا رفع این عوارض، بیمار نیاز به انجام هزینه های اضافی مانند: خرید دارو یا پرداخت حق ویزیت چند باره پزشک خواهد شد.

هزینه های جانبی جراحی چانه

اکثر درمان ها دارای هزینه های جانبی می باشند که در انتها، آنها بر قیمت جراحی چانه اضافه می شوند. برای مثال شما باید قبل از جراحی چانه آزمایش های متفاوتی را انجام دهید یا پزشک معالج برای انجام این درمان نیاز به عکس برداری داشته باشد که هر کدام از این موارد دارای هزینه های جداگانی هستند.

جراحی چانه به صورت اقساطی

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، چانه ما می تواند به صورت مستقیم بر روی ظاهر ما تاثیر بگذارد. و از طرفی نیز این موضوع اعتماد به نفس ما را تحت شعاع قرار می دهد. به همین دلیل نیز بیماران زیادی قصد انجام آن را دارند که شرایط اقتصادی آنها یکسان نمی باشند. به همین دلایل برخی از پزشکان یا کلینیک ها، این درمان را به صورت اقساطی ارائه می دهند تا بیماران بیشتری بتوانند از مزایای این درمان بهرمند شوند. البته لازم به ذکر است که شرایط اقساطی جراحی چانه در مراکز متفاوت ، مختلف می باشد. آیا جراحی چانه تحت پوشش بیمه قرار دارد؟ در برخی موارد، در صورتی که از نظر پزشکی ضروری تشخیص داده شود، جراحی ژنیوپلاستی ممکن است تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر بیمار نقص یا آسیب مادرزادی داشته باشد که باعث مشکلات عملکردی مانند مشکل در صحبت کردن یا بلع شود، ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرد. اما اگر جراحی صرفاً به دلایل زیبایی انجام شود، بعید است که تحت پوشش بیمه قرار گیرد و هزینه کامل عمل بر عهده بیمار خواهد بود. هزینه جراحی چانه که توسط بهترین دکتر پروتز چانه در تهران انجام می‌گیرد به عوامل مختلفی بستگی دارد . در نتیجه نمی توان برای همه افراد یک قیمت تعیین شده در نظر گرفت زیرا شرایط و روش جراحی هر فرد تغییر می کند که ممکن است هزینه ها را افزایش یا کاهش دهد. فاکتور های ذکر شده در در مقاله می توانند در هزینه جراحی چانه موثر باشند اما به صورت کلی می‌توان هزینه عمل چانه در تهران سال 1403 را در حدود 30 میلیون تومان به بالا در نظر گرفت.

ارسال دیدگاه